سانترال لب یک عمل کاربردی، موثر و با صرفه است که برخی از افراد نسبت به انجام آن می‌پردازند. برای مثال افرادی که فاصله لب بالای آن‌ها تا بینیشان زیاد است از جمله افرادی به حساب می‌آیند که این عمل را انجام می‌دهند. با توجه به این موضوع و اهمیت این نوع از عمل، تصمیم گرفتیم اطلاعاتی را در رابطه با آن در اختیارتان قرار دهیم و شما را با چگونگی و شرایطی که دارد، آشنا کنیم تا با آگهی کامل به انجام آن بپردازید.

شما دراین مقاله از سایت دکتر علی اصغر صلاحی با عمل سانترال لب آشنا خواهید شد و ما در ادامه این مقاله مزایا و معایب، انواع عمل ها ( مربوط به لیفت لب )، چگونگی انجام عمل لیفت سانترال لب و چند نکته مهم مربوط به این عمل را برایتان توضیح خواهیم داد پس با  ادامه این مقاله با ما همراه باشید

سانترال لب چیست؟

بدون شک لب یکی از عضوهای تاثیرگذار بر چهره است که پس از چشم مورد توجه افراد قرار می‌گیرد و جذابیت آن می‌تواند جذابیت صورت شما را رقم زند. از همین جهت برخی از افراد برای بهبود فرم لب، برجسته کردن لب‌ها، تغییر فرم و یا کاهش فاصله بین لب و بینی اقداماتی را انجام می‌دهند که یکی از این اقدام‌ها را می‌توان لیفت سانترال لب در نظر گرفت.

در یک تعریف جامع و کلی باید گفت سانترال لب یک نوع عمل به حساب می‌آید که با انجام آن فضای میان لب بالا و بینی کاهش پیدا می‌کند و به اصطلاح گفته می‌شود که لیفت لب انجام شده است. باید متذکر شد که پس از انجام سانترال، فرد لب‌هایی برجسته و پرتر خواهد داشت که این موضوع در نهایت به زیبایی چهره ختم می‌شود.

دقت داشته باشید که بهترین راه برای حجیم سازی لب بالا لیفت سانترال خواهد بود و اگر تصمیم به حجیم سازی لب بالا خود دارید، این روش را انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

نحوه انجام سانترال لب چگونه است؟

حال شاید برای شما سوال پیش آید که سانترال لب به چه شکل صورت می‌گیرد و نحوه انجام سانترال لب آن به چه صورت است؟ در جواب به این سوال باید گفت عمل لیفت سانترال لب طی بیهوشی صورت می‌گیرد و برش‌هایی بر روی برخی از نواحی لب ایجاد می‌شود و در آخر کار با استفاده از بخیه بخش‌های جراحی شده بسته می‌شوند.

انواع روش‌های جراحی لب

سانترال لب

  • جراحی لب از داخل: در این شیوه از جراحی، پشت لب و از داخل دهان برش‌هایی ایجاد می‌شود که این برش‌ها به صورت خطوط شکسته هستند. باید متذکر شد که برش‌ها به گونه‌ای ایجاد می‌شوند که بافت‌های پایین‌تر لب به بالا منتقل می‌شوند و این موضوع در آخر به حجیم سازی لب منجر خواهد شد.

از جمله مزیت‌هایی که می‌توان برای این شیوه در نظر گرفت، باید به این موضوع اشاره کرد که جای هیچ زخم و اسکار در اطراف ناحیه لب باقی نخواهد ماند؛ اما از طرفی انجام آن تغییر چندانی در ظاهر شما ایجاد نمی‌کند.

به نوعی باید گفت سایز لب در این شیوه بزرگ‌تر می‌شود، اما فرم تغییر چندانی نخواهد داشت. از همین جهت این شیوه از جراحی برای افرادی مناسب خواهد بود که به دنبال تغییر کمی هستند و نمی‌خواهند فرم لب آن‌ها تغییر بسیاری داشته باشد.

  • جراحی لب از بیرون: این شیوه از جراحی لب با ایجاد برش‌های مستقیم صورت می‌گیرد. در ابتدا فرم و سایز لبی که شما می‌خواهید، بر روی لب‌هایتان کشیده می‌شود و سپس بررسی و محاسبات لازم صورت می‌گیرد و در صورتی که فرم درخواستی هماهنگی لازم با دیگر اجزا صورت را داشته باشد، جراحی به این شیوه انجام خواهد شد.

دقت داشته باشید که این شیوه از جراحی فرم لب شما را به طور کامل تغییر می‌دهد و بهترین شیوه برای کاهش فاصله لب بالا تا بینی به نظر می‌رسد. توجه کنید که هیچ یک از شیوه‌ها مانند تزریق ژل و یا تزریق چربی در کاهش فاصله بین لب و بینی نقش ندارند و اگر شما طالب انجام چنین کاری هستید، باید از پزشک خود بخواهید از این شیوه برای جراحی لب شما استفاده کند.

همچنین باید بدانید که این شیوه برای افرادی که وسواس فکری دارند و نمی‌دانند که چه فرمی به لب‌های خود دهند، مناسب نیست. از طرفی دیگر می‌توان به افرادی اشاره داشت که پوست لب‌های خود را می‌کنند. این دست از افراد نیز نباید به سراغ جراحی لب از بیرون روند؛ چرا که برای آن‌ها مشکلات دیگری رخ خواهد داد.

  • جراحی لب از بیرون با برش‌های زیر بینی: یکی دیگر از شیوه‌هایی که می‌توانید از آن برای جراحی لب استفاده کنید، جراحی لب از بیرون با ایجاد برش در زیر بینی است. این شیوه دقیقا همان سانترال لب به نظر می‌رسد که با نام دیگری چون لیفت لب بالا از زیر بینی نیز شناخته می‌شود.

این شیوه از جراحی مزیت‌های بسیاری را به همراه دارد. برای مثال می‌توان به این موضوع اشاره کرد که لب‌ها با چنین شیوه از جراحی جوان می‌شوند و فاصله لب تا بینی نیز کاهش پیدا می‌کند.

توجه داشته باشید که در این شیوه برش‌ها در زیر بینی ایجاد می‌شوند و از همین جهت جای بخیه تا مدتی مشاهده خواهد شد. البته اگر شما مراقبت‌های پس از جراحی را به خوبی رعایت کنید، این مشکل در مدت زمان به نسبت کوتاهی برطرف خواهد شد. همچنین باید بدانید که لیفت لب خود انواع گوناگونی دارد که آن‌ها را نیز به شما خواهیم گفت.

  • لیفت لب مدل ایتالیایی: در لیفت با برش‌های زیر بینی، برش‌ها به طور کامل در زیر بینی ایجاد می‌شوند و از همین جهت بخیه‌های بیشتری نیاز است، در حالی که در شیوه ایتالیایی شرایط این‌چنین نیست و تنها دو برش کوچک زیر بینی ایجاد می‌شود که ظرافت بیشتری دارند؛ بنابراین بخیه کمتری نیاز خواهد بود و جای زخم کمتری دیده خواهد شد.
  • لیفت گوشه‌های لب: برخی از افراد لب‌های افتاده دارند و یا می‌خواهند که چهره‌ای خندان داشته باشند. این دست از افراد باید لیفت گوشه‌های لب را انجام دهند. در این شیوه پزشک پوست گوشه‌های لب فرد را بر می‌دارد و سپس لب را از قسمت‌های کناری بالا می‌کشد.
  • لیفت لب شاخ گاوی: در این شیوه از سانترال لب علاوه بر مرکز لب، قسمت‌های کناری یعنی راست و چپ لب نیز بالا کشیده می‌شود و فرم لب تغییر خواهد کرد.

شما می‌توانید متناسب با فرم لب و سلیقه‌ای که دارید، یکی از شیوه‌های لیفت را انتخاب کنید و به انجام آن بپردازید. البته توصیه می‌شود تمام بررسی‌های لازم را انجام دهید و بهترین شیوه را برای انجام این جراحی انتخاب کنید تا دچار پشیمانی نشوید.

مراقبت های بعد از سانترال لب

مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد، روند بهبود و درمان شما را راحت تر می‌کنند، بنابراین نسبت به انجام آن‌ها حساسیت به خرج دهید.

  • 24 ساعت پس از سانترال لب استراحت مطلق داشته باشید.
  • یک تا دو هفته پس از انجام عمل، از ورزش و فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.
  • تا دو هفته پس از انجام عمل از مصرف سیگار اجتناب کنید.
  • به مدت چند وقت در زمان استراحت صورت خود را روی سطح بالش نگذارید.
  • به مدت چند وقت از بروز احساسات شدید با چهره و دهان خودداری کنید.
  • در زمان استفاده از مسواک دقت کافی را داشته باشید، همچنین سعی کنید در این زمان از یک مسواک کوچک کمک بگیرید تا اذیت نشوید.
  • از کرم و پماد مرطوب‌کننده که دکتر برای شما تجویز کرده است، برای مرطوب نگه‌داشتن لب، محل زخم و بخیه استفاده کنید.


منبع :  http://persianhair.blog.ir/post/%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%84%20%D9%84%D8%A8

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد